Anar a urgències

Una urgència és un problema de salut que requereix atenció mèdica amb rapidesa, però no totes les urgències tenen el mateix nivell de gravetat. Per això, quan tinguis una urgència mèdica, i abans d'anar a l'hospital, truca sempre al 061.

Què és el 061?

És el telèfon del servei CatSalut Respon, que està atès per un equip mèdic i d'infermeria, i que funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l'any. A partir de la informació que proporcionis, ells t'indicaran quina és la millor manera d'atendre el teu cas.

Quan haig d'anar a l'Hospital? 

Els hospitals estan preparats per atendre les urgències greus, tot i que, lògicament, atenen tot tipus de consultes. El millor és anar a l'hospital només quan cal: així ens estalviem cues innecessàries.

Quines alternatives tinc en cas d'una urgència no greu?

Per evitar esperes innecessàries, és recomanable que, si el cas és poc greu, t'adrecis als punts d'atenció urgent alternatius. En cas de dubte, truca sempre al 061 CatSalutRespon.

Quins són els punts d’atenció urgent no hospitalària?

Urgències al Consorci...

Carretera de Cirera, 230
08304 Mataró
Tel. 937 417 700

Informació general

L'Hospital de Mataró disposa d'un Servei d'Urgències durant les 24 hores del dia, tots els dies de l'any, per atendre-us si teniu un problema de salut urgent o una emergència. Heu de portar sempre la targeta sanitària individual (TSI).

En arribar, registrarem les vostres dades i el motiu de la visita i us facilitarem un braçalet identificatiu per a la vostra seguretat. Tot seguit, un professional sanitari valorarà el vostre estat clínic i sereu atès per ordre de gravetat, no d'arribada.

Sempre que sigui possible, porteu els informes mèdics que tingueu d'altres centres i la medicació que preneu.

Podeu consultar els temps d'espera al Servei d'Urgències i també disposeu de pantalles informatives a la sala d'espera.

Acompanyants

Pel risc de contagi i de transmissió l'entrada d'acompanyant dins del Servei serà permesa, exclusivament, per als pacients:

  • amb targeta Cuida'm
  • menors d'edat
  • depenent
  • en situacions de final de vida

També podrà entrar en cas que el personal sanitari, que atengui al pacient, cregui necessari i beneficiós el seu acompanyament per a l'ajut en la realització de l'anamnesi i la seva valoració. En aquest cas, l’acompanyant haurà de dur una etiqueta identificativa.

Normativa dintre del Servei

  • Si el personal valora que el pacient ha d’estar acompanyat, només es permet una única persona per pacient.
  • L'acompanyant ha de romandre dins del box, no pot deambular pel Servei, ni sortir o entrar del mateix.

Si teniu un problema de salut menys urgent us atendrem, dins de l'horari laboral, al vostre centre de salut. Podeu contactar amb nosaltres presencialment o telefònicament de 8.00 a 20.00 hores.

CAP Mataró Centre Camí Ral, 208-210
08301 Mataró
Tel. 937 555 190
CAP Cirera-Molins Frederic Mistral, 4
08304 Mataró
Tel. 937 575 554
CAP Argentona Joan Fuster i Ortells, 1
08310 Argentona
Tel. 937 561 092

Un professional us atendrà a la recepció del centre, us demanarà les vostres dades i el motiu de la visita i valorarà si heu de ser visitat per l'equip d'urgències o bé si us ha de programar una visita amb un professional assistencial.

Heu de portar sempre la targeta sanitària individual (TSI).