Aina Capdevila ha defensat la seva tesi doctoral

Aina Capdevila, metgessa internista responsable de l'assistència compartida entre els serveis de Medicina Interna i Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l'Hospital Universitari de Mataró, ha defensat la tesi doctoral a la Facultat de Medicina de l'Hospital Clínic amb el títol "Estudi de factors de risc de fractura oateoporòtica de maluc en octogenaris".

El seu treball es basa en dos articles publicats a revistes científiques: "Predictive factors of osteoporotic hip fracture in octagenarians" i "Clinical and subclinical arteriosclerotic disease in octagenarians with hip fracture. A case-control study". Les conclusions són que una adequada valoració nutricional així com la valoració geriàtrica integral són claus per detectar el risc de fractura osteoporòtica de maluc i que la malnutrició, el dèficit d'àcid fòlic, la major carrega vascular amb la presència de plaques ateroescleròtiques en grans vasos i la disminució d'agudesa visual no corregida, s'associa a major risc de fractura de maluc.

La tesi ha estat dirigida per Margarita Navarro, especialista en Medicina Interna de l'Hospital Clínic de Barcelona, i Alfonso López-Soto, cap de Servei de Medicina Interna de l'Hospital Clínic de Barcelona.

El tribunal estava format per Antonio Sanjosé, cap de Secció de Medicina Interna i Geriatria. Hospital Universitari Vall d'Hebron; Francesc Formiga, especialista en Medicina Interna de l'Hospital Universitari de Bellvitge; i José M. Cancio, director de l'Atenció Intermèdia del Consorci Sanitari del Maresme.