Fem-ho possible! Campanya per a una comunicació no violenta

El respecte mutu, com a valor, i la interacció positiva són essencials entre els professionals del Consorci i la ciutadania

Els centres del Consorci posen en marxa una campanya per fomentar el respecte i la confiança entre professionals i usuaris. Aquesta iniciativa, proposada pel Comitè de Seguretat i Salut, es concentra en els taulells d’informació i admissions de tots els centres, i a les pantalles de les sales d’espera dels CAP.

Els cartells de la campanya emfatizen el respecte mutu com a valor essencial del Consorci, i visualitzen la interacció positiva entre els professionals i la ciutadania com a element clau de la qualitat assistencial. A més dels cartells, les imatges de la campanya també apareixen a les pantalles de les sales d’espera.

#ConsorciSaludable. Protegir la integritat física i emocional de les persones que treballen amb nosaltres és l'objectiu principal del Servei de Prevenció i, en aquest context, fa uns anys es va posar en marxa un procediment d'actuació en cas d'agressions a professionals i el Pla de formació contínua ofereix tallers de gestió de conflictes, comunicació no violenta i autoprotecció.

Un problema a l'alça. Des de la fi de la pandèmia de la COVID-19 s'observa una tendència a l'alça dels incidents violents als centres sanitaris, generalment relacionats amb el fet que no es compleixen les expectatives de pacients i acompanyants respecte de l'atenció a rebre. A l'Hospital de Mataró, els equips d'infermeria són els més exposats a aquest risc, mentre que els incidents violents registrats als CAP pel col·lectiu dels administratius és notablement superior.

Part del vídeo promocional de la campanya
Part del vídeo promocional de la campanya
Recepció Antic Hospital de Santt Jaume i Santa Magdalena
Recepció Antic Hospital de Santt Jaume i Santa Magdalena