Nou impuls al voluntariat
“Soc una apassionada de la infermeria, i vull ser allà on estigui el malalt”
Rosa Monteis i Cahís, infermera amb una llarga trajectòria professional, assumeix la coordinació del voluntariat del Consorci. Agafa el relleu de Maribel Nieto, cirurgiana ja jubilada, que va posar en marxa el nostre pla de voluntariat ara fa cinc anys.
En el marc del Pla estratègic 2025, es reforça el rol del voluntariat i les relacions amb les associacions socials i de malalts i familiars. Es consolida, així, la figura de coordinadora de voluntariat, que fins ara assumia Maribel Nieto de forma voluntària i a temps parcial. N'agafa el relleu Rosa Monteis, infermera amb més de 30 anys d'experiència a l'Hospital de Sant Jaume, L'Aliança i l'Hospital de Mataró, i voluntària ella mateixa en diferents associacions de la comarca.
L'inici. El maig del 2017, Maribel Nieto, cirurgiana que tot just s'havia jubilat, va endegar de forma altruista el pla de voluntariat del Consorci, un dels objectius del Pla estratègic 2017-2020. D'entrada, va realitzar una enquesta entre els professionals per identificar les necessitats que hauria d'afrontar el futur equip de voluntaris del Consorci; la resposta va ser clara: donar suport al cuidador, acompanyar els malalts, i informar adequadament els pacients i els seus acompanyants.
El model. El Consorci estableix relacions de col·laboració amb associacions de voluntaris que treballen en el nostre territori, en lloc d'establir un equip de voluntaris propis. Al llarg d'aquests anys, s'han signat convenis amb l'Associació contra el Càncer, Fundació Ricard Fisas, Fundació Hospital, Fundació Nous Cims, Yoga sin Fronteras, Somriures Conjunts, Fundació Iluro, Agrupació Motera Catalana, Llibre Viu...
Uns fonaments ben assentats. Després de cinc anys de dedicació i una molt bona feina, la Maribel Nieto ha manifestat el seu desig de deixar d'exercir aquesta responsabilitat, que cada cop és més demandant a causa de l'augment de projectes en marxa. Agraïm la seva feina i compromís i li desitgem el millor.
Una nova etapa. La Rosa Monteis té l'encàrrec de consolidar i ampliar la xarxa d'entitats col·laboradores, impulsar i fer seguiment dels projectes desenvolupats conjuntament amb elles i amb els professionals del Consorci, i detectar necessitats de millora en el caliu dels espais físics i en la informació proporcionada als usuaris. Es tracta d'un projecte transversal participat per les direccions d'Infermeria i de Gestió de Pacients i que forma part de la nostra política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC).
El voluntariat. Les persones voluntàries tenen un gran paper en el món sanitari donat que estableixen relacions afectives i de proximitat que ajuden a minvar el sentiment de solitud que poden provocar la malaltia i la situació personal, a més de donar resposta a les creixents necessitats familiars i socials.
Un projecte estratègic. "Millorar l'experiència del pacient" és el pinyol del Pla estratègic 2025 i al seu voltant s'articulen les cinc línies restants que han de contribuir, des de diferents vessants, a millorar la capacitat dels nostres serveis per satisfer les necessitats clíniques, socials i emocionals dels pacients i dels seus familiars. En aquest sentit, l'objectiu 21 contempla "desplegar una política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC)" que inclou la humanització dels nostres serveis.