/0 Consorci Sanitari del Maresme
 
 
 
 

Cap un nou sistema sanitari

L’any 2010 ha estat difícil per a la sanitat catalana. En un context de crisi econòmica generalitzada, hem d’afrontar nous reptes que estan significant ja un canvi estructural. Per mantenir un sistema sanitari d’alt nivell hem de fer reformes que ens permetin tractar una població cada cop amb una mitjana d’edat més alta, aprofitar les innovacions tecnològiques i assumir la gestió de nous dispositius.

Per aconseguir-ho només hi ha un camí, que és comptar amb la participació i el compromís dels professionals, tant assistencials com no assistencials. El darrer any ens ho han demostrat. Malgrat que han patit una retallada retributiva, han continuat amb el seu compromís amb la institució i han mantingut l’alta qualitat assistencial.

El Consorci Sanitari del Maresme (CSdM), com la resta de proveïdors sanitaris, tot i que ha viscut l’any 2010 en un context de contenció, segueix com una institució capdavantera. Hem augmentat la complexitat i el confort del servei que donem. Som la primera empresa de la comarca i atenem una població de més de 250.000 persones al Maresme Central. En Salut Mental donem cobertura a una població de més de 400.000 habitants, de Tordera a El Masnou.

L’excel.lència de l’activitat dels nostres professionals s’ha confirmat en l’obtenció, per vuitena vegada en 10 anys, del Premi TOP 20, com un dels quatre millors hospitals en la categoría Grans Hospitals Generals a l’àmbit de l’Estat Espanyol. La repetició d’aquesta distinció demostra que estem fent les coses bé, i de manera sostinguda.

És impossible destacar totes les noves accions que s’han dut a terme en un text tant breu. A la present memòria hi són totes reflectides. El que és un fet és que som una institució que aposta per augmentar la seva complexitat i retenir l’expertesa i coneixement que aporten els seus professionals.

Els propers anys els serveis de salut canviaran. S’endegaran noves maneres de tractar els pacients, més confortables i eficients. S’impulsarà la màxima coordinació entre centres sanitaris i en el territori, s’evitarà la duplicitat de serveis i s’incrementarà la presència de les tecnologies de la informació, tant en la gestió diària com en la relació amb l’usuari. Tot això, a la recerca d’un sistema sostenible, que mantingui el seu caràcter universal.

Només podem aconseguir-ho si sabem col·laborar, apostem per educar i informar els usuaris en l’ús responsable dels serveis de salut, mantenim una política d’aliances i acords amb d’altres proveïdors i comptem amb el suport dels professionals que són els que, amb el seu treball diari, fan possible l’atenció sanitària.


Carles Manté i Fors
President

L’excel·lència de l’activitat dels nostres professionals s’ha confirmat en l’obtenció, per vuitena vegada en 10 anys, del Premi TOP 20.